onsdag 19 december 2007

31. Lost in the Supermarket

Inget ont om den här föreningens förmåga att synas i samband med konsumentprodukter i hela landet och att man därmed nästlar sig in i folks undermedvetna. Vi ska ju till och med ha fått vår nuvarande supporterklubbsordförande, klackledare och över-tifosi tack vare messmörskopplingen i mitten av 1990-talet.

Tyvärr måste jag dock, efter att ha varit med och rensat Sveriges sydligaste ICA Maxi-butik på punschrullar med kort datum, säga att jag är svårt förvirrad och chockad efter att ha uppmärksammat den här marknadsavdelningens senaste knep för att locka till merförsäljning.

"Se ditt favoritlag OCH MoDo Hockey!"

Hur då?

För en förvirrad minoritet i Härnösand och nordligaste Medelpad kanske det hade funnits behov av de här klistermärkena, men i övrigt kan man bara konstatera att något måste ha gått allvarligt snett i tankearbetet.

Jaja, nu har jag äntligen lyckats lägga vantarna på ett exemplar av Evenemangsarenans i Örnsköldsviks ABs årsredovisning för det senaste räkenskapsåret. Stämman i bolaget hölls den 29 oktober 2007 och den här handlingen ger en oumbärlig kompletterande bild av föreningens ekonomiska ställning, inte minst eftersom den juridiska personen "EIÖ AB" numera är till 100% ägd av föreningen och i förlängningen då oss medlemmar. Tillsammans med föreningens verksamhetsberättelse från i somras har vi MoDoiter en mycket fin möjlighet att, i 2 dimensioner, granska vad våra ledande företrädare gör för våra pengar och detta hade jag tänkt återkomma till i ett kommande inlägg.

God Jul säger jag, samtidigt som jag har en tydlig ambition att bli mer proppmätt än vad hela MoDos a-lags kollektiva agerande på isen signalerar om just nu. Halländsk grönkål, dansk flæskesteg och tjeckisk öl, det är viktiga delar i mitt recept.

Apropå ingenting alls så måste jag nog fira ovanstående rad med ett 31 mål, tack för det Shinzawai Productions.



Inga kommentarer: